Mälardalsträffen lördag 19 mars

Plats:   Västerås postterminal, Ängsgärdsgatan 6.

Tid:   Lördag 19 mars, kl. 10:00 – 15:00

Entré:   20 kr

Under flera decennier har Mälardalsträffen varit ett återkommande glädjeämne för frimärkssamlare Västerås Filatelistförening 90 åri mellansverige. Det välbesöka evenemanget handlar om att träffas och prata frimärken, köpa och sälja, och att helt enkelt ha roligt.

Nu är det Västerås Filatelistförenings tur att överta stafettpinnen för detta ambulerande arrangemang. Vår anrika förening firar 90-årsjubileum i år och vi vill därför göraMälardalsträffen den 19 mars - affisch Mälardalsträffen den 19 mars till en extra trevlig tillställning!

Vårens Mälardalsträff kommer innehålla en stor mängd handlare, en välmatad auktion och ett besök av frimärksgravören Lars Sjööblom. Utställning, specialstämpel, lotterier och café ska förhoppningsvis också göra att du trivs. Välkommen till oss lördagen den 19 mars!

Martin Blom, klubbmästare

Auktion
Mälardalsträffen den 19 mars - auktion

Auktionskatalagen finns i två varianter, dels en stor PDF-fil med alla bilder på objekten, dels en PDF-fil med enbart katalogen utan bilderna:

Auktionskatalog (16 mb)

Auktionskatalog utan bilder (1 mb)

Vägbeskrivning

Från Örebro–Arboga–Köping:
Sväng av E18 vid avfart nr 135
Sväng till vänster, kör ca 100 meter och du ser en vit skylt med svart text: "Ängsgärdsgatan"
Sväng in där och ta till vänster när vägen delar sig
Nästan på en gång ser du ett stort vitt hus med välvt tak och postemblemet på väggen.

Från Stockholm–Uppsala–Enköping:
Sväng av E18 vid avfart nr 135
Sväng till höger över bron och du ser en vit skylt med svart text: "Ängsgärdsgatan"
Sväng in där och ta till vänster när vägen delar sig

Fri parkering på den öppna platsen framför postterminalen.